Alapozó gyakorlatok szétnyílt hasizom (rectus diastasis) kezelésére

szerda

Szétnyílt hasizom? Atyaég, ez az Alien vagy mi?


A viccet félretéve, az első gyerkőc születése után, nem igazán foglalkoztam ezzel a szétnyílt has dologgal. Őszintén szólva azt sem tudtam mi az! Észrevettem, hogy edzésen a páros lábemeléses gyakorlatoknál érdekesen kiboltosul a hasam, de mire a nyújtáshoz értünk, már el is feletettem a dolgot!

A második pocakosodásomnál, az érdekes boltosulás azonban megjelent, ahogy elkezdett nőni a pocakom és ekkor kezdtem el foglalkozni a dologgal. Ismerkedni a "rectus diastasis" és a "szétnyílt hasizom" szavakkal. 

Azóta viszont belemélyedtem a dologba. Nyilván testnevelőként van egy bizonyos fokú anatómiai ismeretem a has területéről, de ez egy igazán speciális eset, így sokat olvastam, tanultam/tanulok erről a dologról. Teljesen más jellegű gyakorlatokat kell alkalmazni, mint egy normál felépítésű hasfalnál. Tesztelem magamon is, nem ám csak úgy elhiszek mindent.

...és akkor elkezdtem

videókat készíteni a témában a leghatékonyabbnak vélt gyakorlatokról. A videóimat egyre többen nézik, így rájöttem, hogy sokan járunk hasonló cipőben. 
 
Ha nem tudod, hogy kezd el a szétnyílt hasizmok kezelését, talán ez a videó segíthet.



A gyakorlatokat, mindig izomkontrollal végezd. Fontos, hogy a derekadat szorítsd le a talajra amennyire csak lehet. 
A legkisebb fájdalom esetén is, hagyd abba az adott mozdulatot.
Fontos a szabályos végrehajtás!
A line alba (az egyenes hasizmok közötti kötőszöveti rost) egyetlen mozdulatnál sem boltosulhat ki.
A legjobb, ha kikéred hozzáértő szakember véleményét.
Vigyázz Magadra, csak kíméletesen, egyet nem lehet -> feladni!

Minden nap tornázz egy picit vagy többet, ahogy a helyzet engedi :D

Szeretettel: 


Megjegyzés küldése