Őszi céklás smoothie

csütörtök



Ősszel még érdemes gyorsan feltöltekezni a téli szezonra vitaminokból és mindenféle földi jóból, ami az utunkba "akad"!
Jelenlegi kedvenceim: a cékla és az avokádó :D
Az avokádóról is lesz még bejegyzés, bár egy már van egy, de imáádom és ebből sosem elég :p


...de most a cékla van terítéken!!

Nem a magas ásványi anyag tartalma miatt vettem meg, hanem mert megkívántam, de utólag azért utána néztem és szuper egészséges és csak jókat olvastam!!
Így most egy rövid felsorolás következik, hogy miért is fogyasszuk??


Amiért igen:

  • magas mangán tartalom
  • magas nátrium tartalom
  • magas réz tartalom - hűhaa
  • rostokban is igazán gazdag zöldség
  • magnéziumot, káliumot, B6 - vitamint & C-vitamint is tartalmaz
  • vas tartalma miatt pedig előnyösen befolyásolja a vérképződést
  • vérnyomáscsökkentő hatású
  • segíti a sebgyógyulást
  • antioxidáns tartalma miatt pedig a májbetegségek kialakulása ellen véd

...és, amiért nem:

  • főleg anyukák figyelmébe ajánlom, hogy a termesztése során használt vegyszerek felhalmozódhatnak benne, így kisgyermekek számára inkább ismert helyről szerezzük be!!Egyébként a legkisebb konyhakertben is sikerrel termeszthető :)


Hűűűhaa...szuper jóó kis zöldség!
Én smoothie - t készítettem belőle, amit az alábbi videóban láthattok is, de előtte a RECEPT!


Céklás smoothie hozzávalók:
  • 1 hámozott cékla
  • 1/2 banán
  • 1/2 alma
  • 3 - 4 szem jég
  • fehérje por (opcionális, de én tettem bele)
  • mentes víz, amivel felöntöd
Elkészítés:

A hozzávalókat felkockázod, de nem túl aprólékosan :). Szilárd anyag alulra, a tetejére a jég és végül a fehérje por. Az egészet felöntöd vízzel, persze attól függően, hogy sűrűn vagy hígabban szereted!





Még több receptet találsz a blogomon!

Mozgolódós Napokat!



Megjegyzés küldése