Oldaltámaszban fordítás

15:33




Kivitelezés

  • alkartámasz helyzetben helyezkedsz el
  • támasz az alul lévő láb külső talpélén
  • felül lévő láb lehet az alul lévőn/ kis terpeszben a támasz láb előtt
  • emel a csípő -> ez a kiinduló helyzet :)
  • innen mozdul a kar a derék alá, majd emel a magasba


Én nagyon szeretem az ilyen jellegű gyakorlatokat, mert túl azon, hogy erősíti a törzs izmaiz még egyensúlyfejlesztő hatása is van! Hurrrá! Azért szeretem még , mert egyszerre statikus & dinamikus, néhány ismétlés is erőteljes munkát kíván, csalni gyakorlatilag nem lehet és szinte minden izmunkat igénybe veszi. Egyszóval: HATÉKONY!


Nagyon fontos a törzsizmok megerősítése, hiszen ezek a területek elöl (has) renyhülésre hajlamosak a hátulsó részek (hát izmok) pedig rövidülhetnek, méghozzá aszimmetrikusan, ami további izomegyensúly bomlást eredményezhet testünkben  >  jobb/bal oldali terhelés túlsúlya  >  aszimmetrikus mozgás  >  szalagok túlnyúlása/rövidülése  >  ízületek kopása, csontdeformitás, sérülésveszély bla-bla -bla stb.


A lényeg az, hogy mozogjunk minden nap egy keveset
a jobb napokon pedig többet! :D



Mozgolódós Napokat!



You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Népszerű bejegyzések

Flickr Images