ÉLTETŐ VÍZ

9:31





Most, hogy beköszöntöttek a melegebb napok, nagyon fontos odafigyelnünk vízháztartásunkra! Tudatosnak kell lennünk, különben a napi teendők között gyakran elfelejtődik  a folyadékpótlás és este csak annyit veszel észre, hogy "ohhh ma is alig ittam", fáj a fejem, émelygek.


Néhány fontos információ, amit talán nem tudtál a víz és tested közötti kapcsolatról:

  • a víz szállítja a tápanyagokat a szervekhez, így pl.: az agyhoz és az izmokhoz is
  • rugalmassá teszik az ízületek és csontok összekapcsolódását
  • szabályozza a vérnyomást, mert folyadékbevitel esetén hígul a vér és ezt könnyebb a szívnek mozgatni, mint a besűrűsödöttet
  • naponta 2,4 l vizet választunk ki (ezt pótolni is kell ,ám!) mozgás illetve meleg hatására ez a szám csak fokozódik
  • a felnőtt testének kb.: 60%-a víz, csecsemőé kb.:70%
  • megfelelő vízfogyasztás csökkenti a zsírlerakódást
  • normalizálódik a bőr hidratációja, megfelelő vízfogyasztás esetén, így a szemed sarkában ülő kis ráncocskák akár el is tűnhetnek ...nah már ezért megéri :D  ;)
  • testünkben már 1-2%-os vízhiány is problémákat okozhat (szédülés, fejfájás -> dekoncentráció)
  • a kor előrehaladtával a szomjúságjelző rendszer romlik, ezért fokozottabban kell figyelni magunkra és tudatosabban kell pótolnunk a folyadékot, lehetőleg víz formájában


Aki folyamatos napi teljesítménykényszer alatt él, annak törődnie kell szervezete karbantartásával. Ne várjuk meg míg a szervezet szomjúsággal jelez a vízhiányt!

Szakemberek szerint, ez ugyanis már a kiszáradás első jele. Folyamatosan figyeljünk a megfelelő mennyiségű vízbevitele. Legkézenfekvőbb, ha adott időpontokhoz vagy tevékenységekhez kötjük, hogy ne felejtődjön el.





Torna vagy bármilyen jellegű edzés előtt töltsük fel folyadékraktárainkat, edzés alatta is pótoljuk az elvesztett mennyiséget, de ekkor inkább kevesebbet igyunk kortyonként és mozgás után töltsük újra a szervezetet fokozatosan kb. még fél liter víz elfogyasztásával. 

Szuper utánpótlás az izotóniás ital, melyet úgy fejlesztettek ki, hogy a szervezetben lévő folyadékkal azonos sűrűségű plusz magas az ásványi anyag és só tartalma, tehát amit edzés alatt kiizzadtál azt ezzel szuperül visszapótolhatod ;)


Egyszerre kb. 2 dl vizet igyál, ennyit tud a vese fél óra alatt feldolgozni a többit úgyis kipisiled.

Ezért a legjobb, ha fél óránként 2 dl folyadékot iszol, persze tudom! a napi teendők mellett hogyan mááár?


Megoldás lehet:
  • mércés flakon használata, így mindig látod, hol tartasz a napi ivással
  • ..ha van rá lehetőséged: ébresztő v pici jelző hang beállítása a telefonodon
  • víz melletted a munkaasztalon

Honnan tudhatom, hogy eleget iszom-e?
  • halványsárga vizelet: megfelelő hidratáltság
  • minél sötétebb sárga a vizelet, annál nagyobb szükség van a folyadékpótlásra

Ajánlott napi vízmennyiség:


1 liter/nap/20 kg


Pl.: Én 61 kg vagyok, akkor az 3x1 liter -> 3 liter/nap
Nálam ez meg is van, mert nagyon ivós vagyok, szeretem a vízet és figyelek is rá!

Ehhez adódhat hozzá még, amely tevékenységek miatt plusz folyadékbevitellel kell számolnod:
  • sport
  • szoptatás
  • meleg időjárás
  • intenzív fizikai munkavégzés



érdekességek innen: Citrom blog


Még több hasznos, egészséggel kapcsolatos bejegyzést találsz a blogomon!

Mozgolódós Napokat!



Bejegyzések, amelyek még érdekelhetnek:

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Népszerű bejegyzések

Flickr Images