Csípő nyújtása

9:38

Több okból is fontos ennek a testrésznek a karbantartása. Rengeteg szakirodalom, cikk, gyakorlat és ajánlás lát napvilágot, mely újra és újra arról erősít meg bennünket, hogy igenis fontos az időnket, energiánkat rászánni és rutinná tenni a csípőlazító gyakorlatok végzését.

Néhány tömény mondatban összeszedtem Neked a legfontosabb tudnivalókat és a bejegyzés végén természetese elmaradhatatlan gyakorlat ajánlatok :D


  • ha csípőd nem eléggé mobilis vagy asszimetrikus, akkor komoly elváltozások jelentkezhetnek a gerincben, lábakban és ezáltal eltolódik a test középpontja, megbomlik az egyensúly
  • a medencénk egy bonyolult szerkezet , így sok tényezőnek kell megfelelően funkcionálni, ahhoz, hogy testünk középpontja hatékonyan működhessen
  • a medence 2 legfontosabb izomzata a hamstring (combhajlító) izomcsoport & az iliopsoas (csípőhorpasz) izom






  • a fent említett izmok megrövidülése a deréktáji csigolyákban lordosist okoz, így a csigolyák összetorlódnak, mely nyomhatja az idegpályákat -> derékfájás, végtagzsbbadás
  • a medence a gerinc támasza, ebből következik, hogy asszimetriája gerincdeformitásokat okozhat -> felső test asszimmetriája

Lássuk a gyakorlatokat:

Hamstring (combhajlító izomcsoport):








Musculus iliopsoas (csípőhorpasz)


























You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Népszerű bejegyzések

Flickr Images