Bodzaszörp recept

vasárnap

Én nem szeretek tartósítgatni, elrakni, persze van amit érdemes, de bodzát azt nem szoktam, mert friss a legjobb! Az pedig most van. Ilyenkor még nem bogaras, éppen csak virágzik! Kezdő házisszonyoknak is vagy bárkinek, aki szereti az ízét, mert csak annyit kell tenni, hogy a boltban előre gondolkodunk. Mivel nem szeretek cukrot használni, de család édesszájú!

Érdemes nagymami hátsókertjéből, főútmentes helyről beszerezni, főleg ha gyerkőc is kap belőle!

Én így készítem:

  • 8 - 10 db bodzavirág
  • 400 g nádcukor
  • 6 db citrom
  • 4 l víz

A munkafolyamat:
  • edényt vagy üveget forró vízzel átmosom
  • kevés langyos vízben a cukrot feloldom
  • majd felöntöm 4 literig
  • felkarikázom a citromokat
  • az átöblített bodzavirág fejeket belehelyezem a vízbe
48 órán át állni hagyom és gyakran kevergetem, időnként megízlelem és ha kell módosítok!
Ezt követően, pedig már fogyasztható is! Én szódával és citrom vagy lime karikával szeretem!



Szeretettel:




Megjegyzés küldése