Intim Torna

23:43




Úgy gondolom, ha idáig meg sem fordult a fejedben az altáji izmok tornáztatása, most bizonyára néhány online oldalon, blogon már utána is olvastál a témának! Minden nő, aki túl van a babája megérkezésén, érzi magán, hogy semmi sem a régi. Kismamajóga oktatói végzettségemből fakadóan van néhány könnyű gátizom torna a tarsolyomban, ezt szeretném most megosztani Veled. Csupán néhány percet vesz igénybe, de az izmok garantáltan reagálni fognak, sőt még izomláz is előfordulhat a tornát követően.

Előbb azonban néhány szó erről a kényes témáról:

Valószínűleg neked is ,mint szülés után minden anyukának a gátizma megnyúlt és ez nem is marad észrevétlen.Az intim torna a medencefenék és a záróizmok erősítésében, regenerálódásában segít. Csökkenti vagy mérsékli a szövetek gyengeségét. 
Sok kismama, anyuka szenved azonban menstruációs fájdalmaktól, inkontinenciális (vízelettartási probléma) problémáktól, aranyértől vagy széklettartási problémától. Minden hasonló problémára megoldást nyújthat az intim torna.

..és még milyen pozitív hatásai vannak?

Továbbá gyorsítja a szülés során átvágott izmok regenerálódását a jobb vérellátás segítségével. Aki szülés előtt gyakorol, annak pedig, a szülés során is segítségére lehet a korábban megismert izmok tudatos működtetése. Bár nem minden nőgyógyász javasolja, a téma boncolgatásába nem mélyednék el, ezt mindenki beszélje át saját nőgyógyászával.





Gyakorlat:
A fenntebb látható helyzetek egyikében helyezkedj el, azt válaszd, ami neked valószínűleg a legkényelmesebb lesz, kb.:8-10 percet vesz igénybe a gyakorlat.

Indíts el egy kis zenét, ez még könnyebbé teszi a tornát..
Először egy kicsit hangolódj rá: lassan hunyd le a szemedet és vegyél 3 mély lassú lélegzetet

Most nyisd vagy tartsd lecsukva a szemeidet, ahogy jól esik.

-képzelj el egy 8-ast, melynek teteje a húgycső körüli záróizom, közepe: gát és alja: a végbél körüli záró izmok



Első kör:

1. fél erővel + belégzésre szorítsd mind3 izom csoportot ...ismételd 3X, majd  kilégzés és lazít

2. fél erővel + belégzésre: csak a végbél körüli záró izmokat...ismételd 3X, majd kilégzés és lazít

3. fél erővel + belégzésre: csak a húgycső körüli záróizmokat...ismételd 3X, majd  kilégzés és lazít

4. fél erővel + belégzésre: csak a gát izmokat....ismételd 3X, majd kilégzés és lazít


Második kör:
1. teljes erővel + belégzésre szorít nagyon erősen mind3 izom csoport...ismételd 3X, majd kilégzés és lazít

2. teljes erővel + belégzésre csak a végbél körüli záró izmok...ismételd 3X, majd kilégzés és lazít

3. teljes erővel + belégzésre csak a húgycső körüli záró izmok... ismételd 3X, majd kilégzés és lazít

4. teljes erővel + belégzésre csak a gát izmok ...ismételd 3X, majd kilégzés és lazít


Harmadik kör:
1. teljes erővel + belégzés és kilégzés mind3 izomcsoport nagyon erősen szorítod...3 légvételen át,         majd utolsónál kilégzés

2. teljes erővel + belégzés és kilégzés csak végbél körüli záró izom....3 légvételen át, majd az utolsónál kilégzés

3. teljes erővel + belégzés és kilégzés csak húgycső körüli záró izom....3 légvételen át, majd utolsónál kilégzés

4. teljes erővel + belégzés és kilégzés csak hüvely körüli záró izmok....3 légvételen át, majd utolsónál kilégzés


Ezt követően lassan oldod a torna pózt , amelyben elhelyezkedtél pl.: lassan kinyújtod a lábakat, vagy kicsit megemelgeted a térdedet, szóval fokozatosan hagyod abba.

További mozgással kapcsolatos cikkeket találsz a blogon!

Mozgolódós Napokat!



Bejegyzések, amelyek még érdekelhetnek:




You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Népszerű bejegyzések

Flickr Images