KOVÁSZOS UBORKA HÁZILAG

péntek



Idén sikerült egy kiskertet létrehoznunk, amolyan konyhakert félét.
Kezdő vagyok a témában. Fogalmam sincs, hogy mit mi mellé, köré kellene ültetni, mint ahogy azt sem tudom, hogy a beültetendő föld savas vagy inkább lúgos (kicsit utánaolvastam a témának, innen tudom, hogy van ilyen)


...elvetettem néhány magot a vizsgaidőszakban és gondoltam lesz, ami lesz....

 A palánta amelyik életben akar maradni életben marad, amelyik nem az...ám legyen!

És láss csodát!!

Olyan zöld kis kertem kerekedett a nyár közepére, hogy nem győzünk csodálkozni!
...az, hogy Áronnal minden nap "leszüretelünk" valami kis termést az pedig fantasztikus érzés!!

Így történt, hogy az uborka az idei évünk egyik főszereplője lett, mert annyira élvezi a helyét, hogy külön uborkás ételeket kell kitalálnom miatta.

Hétvégén a Művészetek Völgyében jártunk, ahol az egyik vendéglátóegység kapualjában a napon sorakoztak a befőttes üvegek, benne a kovászolódó uborkával.


Peti 2 koccintás között észrevette, hogy bámulom az üvegeket és odabökte, hogy:
-Én szeretem ám!...


Több se kellett, másnap Áronnal közöltem, hogy SZÜRET!!

Összes is szedtünk egy közepes dunsztos üvegnyi uborkát!
Most épp érlelődik a spájzban!
Alig várom a végeredményt!


Szigorúan nagyi recept alapján:
Itt olvashatjátok képekkel a recept elkészítésének folyamatát lépésről - lépésre:




1. kép: A hozzávalók:tiszta dunsztos üveg, uborkák, krumpli, só, bors, köménymag és Én egy rozmaring szálat is használok.

2.kép: Levágom az uborkák végeit

3.kép: 4 részre vágom, úgy hogy az egyik vége egyben maradjon

4.kép: Feltöltöm az üveget: fűszer -> uborka -> fűszer -> uborka

5.kép: Felöntöm forró vízzel + lefedem a tetejét -> irány a nap vagy a spájz


Jótékony hatások:


- kalóriaszegény
- segíti az emésztést
- magas magnézium tartalom
- C - vitamin tartalom
- A - vitamin tartalom
- magas B12 - vitamin tartalom
- állítólag hangulatjavító és agyserkentő hatású ;)


További fitt recepteket találsz a blogon!


Mozgolódós Napokat!




Megjegyzés küldése